Виховна робота


Переглянути вміст рубрики 

"Виховна робота"




Тема. Батьківщина – наша рідна Україна.
Мета: розширювати та поглиблювати знання учнів про рідну Батьківщину, учити їх висловлювати своє ставлення до держави; формувати громадянські уявлення та патріотичні почуття приналежності до української нації; розвивати мислення, пам’ять, уміння осмислювати духовні цінності; виховувати любов до Батьківщини, відповідальність за майбутнє своєї держави.
                                                               Хід заняття
І. Організація класу.
- Доброго дня, діти!
- Зараз уважно подивіться на екран і скажіть про що ми з вами будемо розмовляти сьогодні? ( про Україну) ( відео 1)
- Правильно, сьогодні ми з вами поговоримо про Україну, а тема наша звучить так: «Батьківщина – наша рідна Україна». ( слайд)
ІІ. Основна частина.
- А зараз спробуйте доповнити вірш.
Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша солов'їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься (Україна) (слайд )
-         Україна – це отча земля, рідний край, де ти народився. Широкі й чарівні простори, прекрасні села й міста. Кожна людина завжди з великою любов’ю і душевним трепетом згадує місце, де народилася, де минуло її дитинство. То родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини, де живуть мама, тато, бабуся, дідусь, сестри, брати. І якщо скласти маленькі батьківщини кожного з нас – вийде наша велика держава Україна.
Україна – це наша земля, наша країна з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею і мудрими співучими людьми.
Послухайте, як С. Васильченко написав про Україну:
«Україна – це тихі води і ясні зорі, зелені сади, білі хати, лани золотої пшениці, медові та молочні ріки…
Україна – це розкішний вінок із рути і барвінку, що над ними світять заплакані зорі…» ( слайд)
- Діти зараз уважно прослухайте пісню і скажіть, що це за пісня! ( звучить гімн України )
-         Як і кожна держава світу, Україна має свій герб, прапор, гімн. ( слайд )
-         Гімн – це найголовніша пісня країни. Для гімну України написані слова, які виражають найсердечніше думки і прагнення нашого народу. Їхній автор – український поет Павло Чубинський. До тексту підібрана ніжна і одночасно горда мелодія Михайла Вербицького. Всі найбільші свята українського народу не проходять без урочистого виконання нашого прекрасного Гімну.
-         Ось послухайте вірш про Гімн:
Слова палкі, мелодія врочиста,
Державний гімн ми знаємо усі.
Для кожного села, містечка, міста –
Це клич один з мільйонів голосів.
Це наша клятва, заповідь священна,
Хай чують всі – і друзі, й вороги,
Що Україна вічна, незнищенна,
Від неї ясне світло навкруги. 
                                         Н. Поклад
-         Ось, гляньте на малюнок, що це таке? (cлайд)
-         З яких кольорів складається прапор?
-         Молодці! Синь українського неба і золото неозорих пшеничних ланів переніс наш народ на свій прапор. Кольорі ці мають ще інше значення «мир» і «багатство», бо наш народ є мирний і трудолюбивий. Працею в поті чола здобував він славу рідній землі. Коли ж злі вороги порушували спокій народу-трударя, він ставав воїном. А синьо-жовтий прапор кликав до бою, перемоги.
-         Скажіть, а це що таке? (слайд)
-         Так, це герб. Наш народ має герб – тризуб. Це старовинний знак. Багато століть тому запровадив його в Україні київський князь Володимир Мономах. Княжий тризуб зображає старовинну зброю. Нею наші прадіди мужньо билися з численними ворогами, виборювали волю для свого народу.
Герб
Наш герб – тризуб, це воля, сила,
Наш герб – тризуб! Недоля нас косила,
Та ми зросли, ми є, ми завжди будем,
Добро і пісню несемо ми людям.
-         Якою мовою ми розмовляємо?
-         Про які мови ви ще чули?
-         А яка мова вам найзрозуміліша?
-         Чому?
-         Так, діти. Українська мова – наша рідна мова. Цією мовою розмовляєте ви, ваші батьки, бабусі, дідусі.
-         Яка ж вона – мова українська?
- Назвіть міста України, які ви знаєте.
- А як називається головне місто України – це столиця України?
- Послухайте легенду про заснування  Києва. ( cлайд)
Заснування Києва
Відбувалося це дуже давно, коли святі апостоли порозходилися до різних країв провідувати Христову віру.
У ті давні часи опинився біля могутнього Дніпра святий апостол Андрій зі своїми учнями. Він став на березі річки і промовив:
- Чи бачите ви ці гори? На цих горах величезне місто стане, і буде в нім багато церков.
І вийшли на гори, благословив їх, поставив хрест і помолився Богові.
Минуло багато років. І прийшли в ці краї брати Кий, Щек та Хорив і їх сестра Либідь.
І тут, на горах над Дніпром, заснували вони велике місто й назвали ім’ям найстаршого брата – Київ.
Здавна, коли люди не знали заліза та міді, а робили собі списи та сокири з каменю, жили не в хатах, а в печерах, у цих краях жило багато людей. І передусім тому, що тут сходилися дві великі ріки: Дніпро та Дністер. Над рікою легше було прогодуватися чи рибою чи звіриною. Рікою люди пересувалися куди треба – сухих доріг тоді було небагато, і ними їздити було нелегко й небезпечно. Тому під Києвом виникали найбільші оселі, жило більше багатих людей, торгівельних: сюди частіше приїздили купці з чужих країв з усяким товаром.
З-поміж усіх українських міст Київ був найбільшим і найславетнішим. І сьогодні Київ залишається найбільшим містом – столицею нашої держави – України.
- Яке місто столиця України?
- Хто заснував Київ?
Або
- А зараз прослухайте вірш про нашу столицю!
КИЇВ
Наш Київ розіслався 
На горах над Дніпром, 
Садами заквітчався, 
Мов дівчина вінком. 
Його побудували 
Брати, батьки, діди. 
І славно захищали 
Від лютої біди...
М. Рильський
Київ - столиця України.
Дніпро широкий, пісня солов'їна,
Рідний Київ - серце України,      
Наша слава, гордість і краса.
                                  Іван Нехода.
- Діти, а як ви гадаєте що є народними символами України?
- Майже в усіх народів є улюблені рослини-символи. У канадців, наприклад, клен, у росіян — берізка, а в нас — верба, тополя, калина. (слайди)
Українське прислів’я повчає: «Без верби, то­полі і калини — нема України». З давніх-давен наш народ опоетизував кущ калини, оспівав у піснях, легендах.
Калину завжди любили, її порівнювали з гарною дівчиною. Калину садили скрізь: по берегах річок, на могилах, під вікнами біленьких хат та біля розмальованих криниць; кетягами червоних ягід прикрашали весільні короваї і вплітали їх у вінок, ними лікували застуду та варили варення. А навесні в калинових кущах співали, не втихаючи, солов’ї. Навесні калина приваблювала своїми квіточками-віночками, а восени — червоними ягодами, що палахкотіли ясним вогнем у променях осіннього сонечка. ( слайд)
Дуже часто струнких дівчаток порівнювали з тополею. Опоетизував її народ у своїх легендах і піснях.( слайд )
Верба — журливе дерево, що низько схиляється до води. Воно схоже на долю нашого народу, територію якого часто завойовували загарбники, а народ змушений був терпіти і схиляти голову, не маючи сили відразу вигнати завойовників. І хоч народ наш терплячий, але він гордий і завжди, рано чи пізно, знаходив силу, щоб випрямити спину і підняти голову, щоб стати вільним і незалежним.( слайд )
- Про які символи ви дізналися?
 - А зараз прослухайте пісню (відео 2) і скажіть про що вона?
ІІІ. Заключна частина
-    Давайте спробуємо доповнити вірш, вставляючи останнє слово: (слайд)
Ми дуже любим весь наш край,
І любим У_______ (Україну),
Її лани, зелений гай,
В саду рясну _______ (калину).
Там соловейко навесні
Співає між _______ (гілками),
Та й ми співаємо _______ (пісні) 
Змагається він з нами!       
                                М.Познанська
Закiнчити наше заннятя  я хочу словами поета  Володимира  Сосюри:
Любiть Україну, як сонце любiть,
Як вiтер, i трави, i води.
В годину щасливу i в радостi мить,
Любiть у годину негоди.
Любiть Україну у снi й наяву,
Вишневу свою Україну.
Красу її, вiчно живу i нову,
І мову її солов’їну.










Немає коментарів:

Дописати коментар